Ramowy rozkład dnia

 

Godziny otwarcia:

06:30 - 16:30

630 - 730
Schodzenie się dzieci, wspieranie rozwoju dzieci przez:

  • zabawy samodzielne służące realizacji indywidualnych potrzeb i zainteresowań dzieci
  • zabawy wspierające samodzielną eksplorację świata, dobór treści do możliwości percepcyjnych dzieci
    730 - 830
    Wspieranie rozwoju dzieci poprzez:

    • praca indywidualna lub zespołowa wspomagająca dzieci rozwijające się w sposób nieharmonijny wolniejszy lub przyspieszony
    • tworzenie sytuacji budujących wrażliwość estetyczną dziecka
    • współdziałanie z rodzicami umożliwiające rozwój tożsamości dziecka
    830 - 845
    przygotowanie do śniadania

    • porządkowanie po zabawie
    • tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności i dbania o zdrowie
      845 - 910
      śniadanie

      • wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych
      • czuwanie nad kulturalnym spożywaniem posiłków
      910 - 1015
      zajęcia kierowane z całą grupą (prowadzone w sali lub na świeżym powietrzu)

      • realizacja zadań edukacyjnych wg. planu pracy w oparciu o Podstawę Programową Wych. Przedszkolnego
      • stwarzanie warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych
      • prowadzenie ćwiczeń zapobiegających wadom postawy w tym rytmiki i gimnastyki
      • przygotowanie do rozumienia emocji w sytuacjach codziennych i zadaniowych
        1015- 1130
        zabawy i zajęcia na świeżym powietrzu

        • tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka

        • zabawy samodzielne (zabawy tematyczne, muzyczne, dydaktyczne itp.)

        • poznawanie wartości środowiska przyrodniczego

        • tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksploracje elementów techniki

        • konstruowanie, majsterkowanie

        • doskonalenie motoryki, zaspokajanie potrzeb ruchu

          1130 - 1145
          przygotowanie do obiadu

          • porządkowanie po zabawie
          • tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności i dbania o zdrowie
          1145 - 1215
          obiad

          • wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych
          • czuwanie nad kulturalnym spożywaniem posiłków
            1215 - 1230
            czynności samoobsługowe
            1230 - 1400
            tworzenie warunków umożliwiających dzieciom odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa w sali lub na świeżym powietrzu

            • słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej, zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym
            • dobrowolne uczestnictwo w zajęciach z religii
            • gimnastyka korekcyjna
            • zabawy samodzielne

              1400 - 1415
              czynności samoobsługowe
              1415 - 1430
              podwieczorek
              1430 - 1630
              omawianie wydarzeń dnia

              • wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej
              • zabawy samodzielne w sali lub ogrodzie
              • praca indywidualna lub zespołowa wspomagająca dzieci rozwijające się w sposób nieharmonijny wolniejszy lub przyspieszony
              • tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka (taniec, śpiew, teatr, plastyka, muzyka)
              • prace porządkowe
              • kontakty z rodzicami