Innowacje Grupa VI
- Zabawy z symetrią "Kurczaczek".
- Gra "W poszukiwaniu kurczątek" - ustalenie drogi z wykorzystaniem strzałek, utrwalenie pojęć związanych z orientacją przestrzenną.
- "Ułóż po trzy" - gra utrwalająca dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
- Zagadki – budowle: układanie budowli według instrukcji słownej.
- Droga do… - kolorowanie drogi według instrukcji nauczyciela. Ćwiczenia orientacji na kartce.
Zajęcia 17 – Innowacja kodowanie - grupa VI
- Rozpoznawanie ptaków i ich „domków”.
- Układanie jak najkrótszej drogi do „domku” kosa, bociana i jaskółki.
- Zabawy z kubkami „Z płaskiego w przestrzenne” – układanie budowli.
- Zabawa drużynowa z kubeczkami- drużyna układa dla drużyny przeciwnej budowlę płaską z kartek. Dzieci odwzorowują budowlę z płaskiego w przestrzenne z wykorzystaniem kolorowych kubeczków.
- Kodowanie – symetria – gra w parach.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia 16 – Innowacja kodowanie - grupa VI
- „W marcu jak w garncu” - układanie drogi według warunku.
- Dyktando graficzne „Hiacynt”
Zajęcia 15 – Innowacja kodowanie - grupa VI
- Wprowadzenie do symetrii – lustrzane odbicie pingwinka
- Gra drużynowa „Podróż pingwinów” – szukanie drogi, układanie drogi za pomocą strzałek, skracanie drogi z wykorzystaniem cyfr.
Zajęcia 13 - Innowacja kodowanie - grupa VI - "Uroki zimy"
- Tworzenie drogi według warunku - zebranie liter tworzących wyraz związany z zimą.
- Przeliczanie i układanie działań zgodnie z wynikiem znajdującym się na górze maty.
- Dyktando graficzne "Łyżwy".
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia 12 - Innowacja kodowanie - grupa VI - "Babcia i dziadek"
- Układanie drogi od babci do domku.
- Karta pracy - kodowanie.
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia 11 - Innowacja kodowanie - grupa VI - "Zegar"
- Układanie tarczy zegara na macie do kodowania.
- Rozpoznawanie pełnych godzin.
- Zabawa "żywy zegar".
- Gra drużynowa - opowiadanie historyjki z wykorzystaniem obrazków. Zapamiętanie przez drużynę przeciwną, co wydarzyło się w poszczególnych godzinach.
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia 10 - Innowacja kodowanie - grupa VI
- Polowanie na liczby.
- Zamek z kubków - gra drużynowa. Odwzorowywanie budowli, zapamiętywanie układu kubeczków, ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej.
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia 9 - Innowacja kodowanie - grupa VI
- Układamy drogę przejścia od startu do mety z warunkiem zebrania jak największej liczby śnieżynek - gra drużynowa;
- Budujemy zamek Królowej Zimy według kodu;
- Zabawy z symetrią "Śnieżynka".
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia 8 - Innowacja kodowanie - grupa VI
- Układanie dyktanda graficznego "Renifer"
- Kodowanie drogi Mikołaja do dzieci, warunek - zebranie prezentów.
- Dyktando graficzne "Prezent
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia 7 - Innowacja kodowanie - grupa VI
- Poszukiwanie jaj dinozaura.
- Gra planszowa z wykorzystaniem maty - warunek - zebranie po drodze jak największej liczby dinozaurów, możliwość poruszania się tylko do przodu, w prawo i w lewo.
- Kodowanie na małych planszach na zasadzie gry w "statki".
![]() |
![]() |
![]() |