Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Jak wyglądał świat przed milionami lat?

06-12-2019 7:59

Ostatni tydzień minął grupie VI na tematyce dotyczącej -  Jak wyglądał świat przed milionami lat? Ten czas obfitował w różne aktywności. Dzieci poznały historię dinozaurów, kiedy żyły, czym się żywiły i jak wyglądały.  Dzięki licznej kolekcji dinozaurów przyniesionych przez dzieci, każdy mógł zobaczyć, jak wiele różnych pradawnych gadów żyło kiedyś na naszej planecie. Dzieci z ogromną uwagą słuchały ciekawostek o dinozaurach. Poznać mogły przeróżnego rodzaju dinozaury, a także ich trudne nazwy. W sali powstał kącik o dinozaurach, dzieci przyniosły nie tylko figurki „strasznych jaszczurów” ale również książki, które wykorzystaliśmy w trakcie zajęć. Prawdziwą radość sprawiło dzieciom wykonanie makiety prehistorycznego lasu, która służyła im do zabawy z dinozaurami.  

Oprócz wiadomości o dinozaurach dzieci dowiedziały się jak  powstał węgiel oraz poznały na czym polega praca górnika. Dzięki dziadkowi Mai mogły zobaczyć, dotknąć, powąchać węgiel kamienny.  Wykonały też pracę plastyczną z wykorzystaniem węgla.

Dzieci brały udział w zabawie badawczej „Wulkan”. W grupach pod opieką nauczyciela wykonywały wulkan, a następnie mieszając odpowiednie składniki doświadczały erupcji wulkanu.

Dzieci obejrzały również film edukacyjny o skamieniałościach oraz pracy paleontologa. Dużym zainteresowaniem cieszyła się zabawa „Detektywi”,  w której dzieci odkrywały „skamieniałości”.